هر كس داراى ولايت باشد عمل نيكو و حسنه كه انجام دهد اجرش ده برابر شود.
مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيرٌْ مِّنهَْا وَ هُم مِّن فَزَعٍ يَوْمَئذٍ ءَامِنُونَ./89 نمل
هر كس عمل نيكى بياورد پس براى او (پاداشى) بهتر از آن است، و آنها در آن روز از بيم و ترس در امانند.
وَ مَن جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فىِ النَّارِ هَلْ تجُْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ./90
و هر كس كار زشت بياورد، پس آنها به صورت در آتش خواهند افتاد، (و به آنها گفته ميشود) آيا جز آنچه را كه انجام مىداديد كيفر داده ميشويد؟
در كافى ذيل آيه فوق از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده فرمود:
به خدا حسنه ولايت امير المؤمنين عليه السّلام و سيئه دشمنى آن بزرگوار است.
و فرمود:
هر كس داراى ولايت باشد عمل نيكو و حسنه كه انجام دهد اجرش ده برابر شود
و چنانچه داراى ولايت نباشد اعمال نيكش فاقد ثواب بوده و
در آخرت نصيبى نخواهد داشت.
و نيز از آنحضرت روايت كرده فرمود :
وقتى ابو عبد اللّه جدلى خدمت امير المؤمنين عليه السّلام شرفياب شد آيه مزبور مطرح بود باو فرمود :ميخواهى معناى آيه را برايت بگويم.
عرض كرد كمال اشتياق را دارم: فرمود:
مراد از حسنه معرفت ولايت و دوستى ما است .
غرض از سيئه انكار ولايت و بغض و دشمنى ما اهل بيت ميباشد.
نرم افزارجامع التفاسير شيعه